بهینه سازی سایت برای Page Experience
۱۰ نکته ساده در مورد بهینهسازی صفحه برای وبسایت شما راکت
این سیستمهای رتبهبندی نه از یک الگوریتم، نه از دو الگوریتم، بلکه از یک مجموعه کامل الگوریتمها تشکیل شدهاند. در نهایت باید هدف طراحی تجربه کاربری را تطبیق دادن سایت با هر محدودیت بالقوه کاربران تعریف کرد که به منظور این کار باید نیازهای آنان را در مرکز تمام تلاشهایتان قرار دهید. این متریک مدت زمانی را که طول می کشد تا یک صفحه وب به تعاملات کاربر، مانند کلیک ها یا ضربه ها پاسخ دهد، اندازه گیری می کند. FID کند می تواند منجر به تجربه کاربر خسته کننده شود، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه. بهینهسازی صفحات محصول یکی از مهمترین عوامل موفقیت فروشگاههای اینترنتی است.
اگر گوگل Core Web Vitals را به کنسول جستجو اضافه کرده باشد، سئوکاران باید از درون در مورد پیامدهای آن یاد بگیرند، و همین امر برای توسعه دهندگان نیز صادق است. از وقتی آخرین به روزرسانی گوگل ارائه شد، سیگنالهای جدید رتبه بندی Page Experience به شمار صدها فاکتور رتبهبندی گوگل که موتورهای جستجو از آنها برای رتبهبندی و تولید نتایج جستجوی مرتبط با سوالات کاربر استفاده میکنند، پیوست. از این رو، درک کامل آپدیت Google Core Web Vital و تأثیر آنها در سئوی سایت ضروری است. ارائه رونوشت برای محتوای صوتی یا تصویری میتواند تجربه کاربری را برای کاربران دارای اختلالات شنوایی بهبود بخشد و همچنین محتوای اضافی را برای موتورهای جستجو برای فهرستبندی فراهم کند. برای برخی از توسعه دهندگان، درک این که چگونه وب سایتشان توسط مرورگر ارزیابی میشود و پرداختن به موضوعاتی از این قبیل دردسرساز است.
در واقع با ابزار کنسول جستجوی گوگل صاحبین وب سایت ها می توانند موارد مختلف امنیتی مانند بدافزار ها، بارگذاری های غیر معمول و … را بررسی کنند و در صورت وجود مشکل اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام دهند. برای آنها، گوگل بارگذاری تنبل را توصیه می کند، به این معنی که این فایل های رسانه ای تنها زمانی بارگیری می شوند که توسط کاربران تبلیغ شوند. اگر بازدیدکنندهای پا به صفحه وب سایتتان گذاشت و از تجربه صفحه خود راضی نبود، صفحه را ترک میکند. اگر این اتفاق افتاد، پیشنهاد میکنیم حتی خواب صفحات اول گوگل را هم نبینید. تبلیغات پاپ آپی که ارتباط کاربر با صفحه فعلی را مختل می کند یا در آن اختلال ایجاد می کند، می تواند به تجربه کاربر بسیار آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، صاحبان وب سایت باید صفحات خود را برای مرور بی وقفه بهینه کنند و از استفاده از پنجره های بازشو که مانع از تجربه مرور کاربر می شود، خودداری کنند.
FCP اهمیت زیادی در تجربه کاربری دارد، زیرا زمانی که کاربر اولین المان از صفحه را مشاهده میکند، احساس میکند که سایت در حال بارگذاری است و این میتواند از ایجاد ناامیدی و ترک سایت جلوگیری کند. اگر FCP بیشتر از این مقدار باشد، کاربران ممکن است احساس کنند که سایت کند است و احتمالاً صفحه را ترک کنند. ابزار PageSpeed Insights با بررسی دقیق این معیار، پیشنهاداتی مانند کاهش حجم تصاویر و فشردهسازی فایلهای CSS و JavaScript برای بهبود FCP ارائه میدهد. یک فایل بودجه اولیه ایجاد شده به عنوان یک اسکریپت JSON شامل انواع منابع، بودجه تخصیص یافته و کل درخواست ها است. اگر در ایجاد فایل budget.json مشکل دارید، می توانید به سایت Performance Budget Calculator مراجعه کنید ، که می تواند گزارشی برای وب سایت شما ایجاد کند.
این ابزار یکی از بهترین روشها برای اینه که ببینی گوگل چطور سایتت رو میبینه. وبسایت شما روی یک سرور قرار دارد که آن را به بازدیدکنندگان و کاربران نهایی تحویل میدهد. برای مثال، نرم افزار بهینهسازی زنجیره تامین (که به درستی طراحی شده باشد) می تواند در زمان و هزینه کسب و کار شما بسیار صرفه جویی کند. بهینهسازی سرور نیز می تواند عملکرد وبسایت تان را به طور چشمگیری بهبود بخشد. بنابراین اگر سرعت صفحه قبلا یک عامل مهم برای رتبه بندی نبود اما مطمئنا به یکی از آنها تبدیل خواهد شد. جهت آماده سازی خود و کسب و کارتان برای این تغییر، باید فراتر از بهینهسازی سرعت در بخش کاربر (فرانت-اند) عمل کنید.
با استفاده از تصاویر باکیفیت، توضیحات شفاف، دکمههای خرید جذاب و نمایش نظرات کاربران، میتوانید بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. همچنین با بهرهگیری از خدمات پلتفرم معتبره، اعتبار و اعتماد بیشتری برای برند خود ایجاد کنید. وقتی چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی مشابه رتبه میگیرن، گوگل نمیتونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نشون بده و ممکنه همه صفحات رو با هم پایین بیاره. باید صفحات مشابه رو ترکیب یا بهینه کنی تا یکی از اونها به عنوان صفحه اصلی رتبه بگیره. Google Search Console بهت این امکان رو میده که عملکرد سایتت در گوگل رو بررسی کنی. این ابزار میتونه مشکلات سایتت رو پیدا کنه، صفحاتت رو برای ایندکس شدن ارسال کنه و نشون بده که چه کلمات کلیدی باعث جذب ترافیک میشن.
گوگل اعلام کرده است که معیارهای جدید Page Experience در سالهای آینده شاهد افزودههای جدیدی خواهد بود زیرا قصد دارد سالانه موارد جدید تجربه کاربر را ارزیابی و اضافه کند. علاوه بر بهبود تجربه کاربری، بهینهسازی عملکرد وبسایت میتواند بر رتبهبندی آن در موتورهای جستجو نیز تأثیرگذار باشد. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری صفحات را به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبهبندی وبسایتها در نظر میگیرند. بنابراین، با بهینهسازی عملکرد، میتوانید شانس بیشتری برای رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجو داشته باشید. و تمام این موارد برای این است که تجربه کاربری بسیار مهم است نه فقط برای گوگل بلکه برای شما!!
گوگل برای کمک به این دسته از توسعه دهندگان، ابزارهای توسعهی محبوبی مانند Mobile Friendly، فانوسدریایی (Light House) و PageSpeed را برای دسترسی به اطلاعات و توصیههای شبکهی جهانی وب به روز کرده است. اغلب این ابزارها در کنسول جستجوی گوگل، یک گزارش اختصاصی را برای کمک به وبمسترها برای شناسایی سریع فرصتهای بهبود فراهم میکنند. علاوه بر آن، گوگل با توسعه دهندگان ابزارهای خارجی نیز کار میکند تا باعث بهبود این بازخوردها شود. در نهایت، اگه میخوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری. سئوی خارجی شامل همه کارهایی میشه که بیرون از سایتت انجام میدی تا رتبه بهتری توی گوگل بگیری.
هنگامی که فشرده سازی GZIP را فعال می کنید، می تواند اندازه منبع منتقل شده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در نتیجه زمان دانلود منابع را نیز کاهش دهد. زمان پاسخگویی سرور را می توان با نصب یک افزونه کش بهبود بخشید، اما فقط زمانی کار می کند که کاربران مجدداً از سایت شما بازدید کنند. اما بیایید بگوییم که شما انقضای مناسبی را برای منابع تنظیم نکرده اید، کل هدف از افزودن افزونه کش ممکن است بیهوده باشد. منابع – اگر صفحه وب شما کمتر از 150 کیلوبایت منابع به شکل متن، تصویر و js دارد، به طور کلی خوب در نظر گرفته می شود. FID تجربه کاربر را هنگام تلاش برای تعامل با یک صفحه نیمه بارگذاری شده اندازه گیری می کند.
استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Ads هم میتونه کمکت کنه تا بفهمی چه کلمات کلیدی منجر به فروش و درآمد میشن و باید روی اونها بیشتر تمرکز کنی. یه نکته جالب اینه که همیشه دنبال کلمات کلیدی که رقبات استفاده میکنن نباشی؛ گاهی پیدا کردن خلأهایی که اونا بهش توجه نکردن، میتونه برگ برندهات باشه! پس حتماً کلمات کلیدیای که رقبات کمتر بهشون توجه کردن رو هم توی برنامت بذار. فرض کنید سرورتان مانند خانهای است که برای قابل دسترس بودن وبسایتتان در تمام دنیا آن را اجاره کردهاید. مطمئناً از تمام بخشها و فضاهای خانه به بهترین شکل استفاده میکنید، مرتبا برای تعمیر و نگهداری هزینه کرده و اجازه نمیدهید افراد دیگر بدون اجازه در آن ساکن شوند. این معیار اندازه گیری می کند که اولین بار چه زمانی محتوای اصلی صفحه قابل مشاهده می شود.
در طرف مقابل، تبدیل های از طریق بخش لاگین یا صفحه فرود می تواند به صورت قابل توجهی توسط این متریک مورد اثر واقع شود. در تمامی موارد، برای بهره بردن از تعاملات روی صفحات خود، شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید. به زبان ساده، گوگل به دنبال این است که متوجه شود سایت شما چقدر مفید و کاربردی است. برای خرید قالب وب سایت وردپرس زیبا، کارآمد و ریسپانسیو در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب شرکت دارکوب دیدن فرمایید. تمامی قالب های این فروشگاه به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی شرکت دارکوب برخوردارند. با انجام این کار، CDN شما میتواند متن رندر شده را تعویض کند و متن اصلی را هنگام بارگیری در CSS نمایش دهد.
وب سایتی که به نتایج جستجوی گوگل متکی است نباید امنیت شرکت را در معرض خطر قرار دهد. در نتیجه، حتی اگر محتوای وب سایت شما مواردی داشته باشد که گوگل آن را غیر ایمن بداند، به شما امتیاز نمی دهد. بنابراین اگر وبسایتی دارید که دارای AMP است، عملکرد آن را در نسخه کش Google بررسی کنید. در این مقاله در مورد الگوریتم جدید گوگل با نام page experience و تاثیر آن در رتبهبندی وبسایتها صحبت کردیم. با این الگوریتم، شاهد کیفیت بالاتری در تعامل کاربر با وبسایتها خواهیم بود. همچنین گوگل با اشتراکگذاری نقشهی راه خود در حوزهی page experience و راهاندازی ابزارهای پشتیبانی به توسعهدهندگان کمک میکند تا سریعتر از اخبار باخبر شده و مانند همیشه اگر هر گونه سوال یا بازخوردی دارند با گوگل درمیان بگذارند.
کلمات کلیدی مرتبط با خودتان را پیدا کنید، با استفادهی درست از آنها ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائهی محتوای بهروزتر و مرتبطتر به کاربران است. این الگوریتم بهویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائهی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.بهعنوان مثال موضوعات حوزهی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. Core Web Vitals سرعت، پاسخگویی و ثبات تجربه بارگذاری صفحه را برای کاربران آزمایش می کند. گزارش Core Web Vitals برای رتبهبندی، نیاز سایت شما به بهبود یا تغییرات را آشکار می کند.
ویژگی جدید LightWallet تضمین می کند که اهداف بودجه عملکرد تعیین شده توسط توسعه دهندگان شما انتظارات را برآورده می کند. این به طور خاص برای مشاغل کوچک ساخته شده است تا کنترل سرعت بارگذاری وب سایت خود را بدون دردسر زیاد در دست بگیرند. برای اینکه یک صفحه در رسته صفحات Good قرار بگیرد باید در CLS و LCP خوب باشد و در FID میتواند یا بدون داده کافی یا خوب باشد یعنی این مورد اهمیت کمتری نسبت به دو معیار اول در رتبهبندی دارد. Google Lighthouse ابزاری است که از قسمت DebTools مرورگر کروم به عنوان افزونه قابل دسترسی است. این آمار بر اساس دسترسی به صفحه، سئو، بهترین عملکرد و بهبود برنامه های وب ارائه می کند.
ترکیب بهینهسازی سمت سرور و سمت کاربر، می تواند نتایج شگفت انگیزی به شما بدهد که در گذر زمان تداوم خواهد داشت. پس فقط ایجاد تجربه کاربری بر روی سایت مورد نظر گوگل نیست، در واقع در درجه اول متعلق به ماست که باید بهترین خود باشیم. اگر بخواهیم گوگل را یک دولت ببنیم این الگوریتم ها قوانینی هستند که مرز بین یک کسب و کاری که واقعا به بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ خود ارزش قائل میشوند با دیگران را به خوبی نشان میدهد. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتیکه تعداد این گزارشها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه میشود. LCP یکی از معیارهای core web vitals است، LCP یک معیار مهم و کاربرمحور برای بررسی سرعت بارگذاری لود صفحات است.
حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازهی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. اگر سایت شما با هشدارهای زیادی در بخش گزارش Page Experience روبرو است، تا زمانی که الگوریتم های گوگل کاملاً بر اساس این موضوع بروزرسانی نشده اند اقدام کنید. همانطور که گفته شد URLهای مشکلدار را بررسی کنید و هرچه سریعتر امتیاز خود را بالا ببرید. به این دلیل که در هر به روز رسانی، الگوریتمهای تجربه صفحه سایت شما را با معیارهای سختگیرانهتری بررسی خواهند کند. و در صورت عدم برطرف کردن خطا page experience گوگل سرچ کنسول، افت رتبهی بیشتری را تجربه خواهید کرد. بازدید زیاد مردم از سایت و همچنین رضایت و علاقه کاربران برای کار با سایتی مشخص؛ به نفع همه صاحبان و مدیران وب سایت است.
گوگل اخیراً در Google I/O مثالی در مورد چگونگی افزایش بازگشت سرمایه توسط Pinterest و Tinder با بهبود سرعت بارگذاری صفحه ارائه داد. اکنون که افزونه کروم را نصب کرده اید، می خواهید امتیاز را بررسی کنید.اما قبل از انجام این کار، در اینجا چیزی است که باید بدانید. امتیاز برای موبایل و دسکتاپ متفاوت خواهد بود.نگران نباشید، میتوان از یک برنامه افزودنی برای بررسی هر دو دستگاه استفاده کرد یا اگر برای نگرانیهای حفظ حریم خصوصی راحت نیستید یک افزونه Google را نصب کنید، که همه ما آن را درک میکنیم. فقط از ابزار Google LightHouse یا ابزار PageSpeed Insight استفاده کنید.هر دو ابزار گوگل به شما امکان تجزیه و تحلیل امتیاز وب سایت خود را می دهند. Lighthouse همراه با مرورگر کروم از قبل بارگذاری شده است و حتی یک کاربر غیر فنی را قادر می سازد تا تجربه سرعت صفحه یک وب سایت را بررسی کند. آژانسهای سئو و مدیران وبسایتها در حال نوآوری در این جنبهها هستند و میتوان در روزهای آینده پیشرفتهای زیادی را در سراسر وب انتظار داشت تا اطمینان حاصل شود که تجربه صفحه برای کاربران دلپذیر و جذاب باقی میماند.
برای چک کردن سایت خود در این زمینه، گوگل تست موبایل فرندلی بودن را ارائه می کند، ابزاری که همچنین هر اروری در زمینه بارگزاری و رندر کردن را نیز گزارش می دهد. با در نظر گرفتن تاثیر بسزایی که این علائم روی فاکتور رتبه بندی جدید گوگل می گذارند، قدم برداشتن برای بهبود آن ها امری بسیار حیاتی است. ما تجزیه و تحلیل کردهایم که وبسایتهایی که ویژگیهای زیر را فعال کردهاند، با موفقیت بار سرور را کاهش داده و امکان ارائه سریعتر را فراهم میکنند. هنگامی که فایل های جاوا اسکریپت و CSS را ترکیب می کنید، تعداد درخواست ها را کاهش می دهد و روند رندر را سرعت می بخشد. چندین فایل جاوا اسکریپت همچنین می توانند تجزیه سند HTML شما را در صورت به تعویق انداختن نادرست محدود کنند. یکی از دلایل اصلی تجربه بد صفحه، حجم بالای تصاویری است که توسط مرورگرها به عنوان بارگذاری صفحه ارائه می شود.
در چنین مواردی، الگوریتم گوگل اکنون وزن بیشتری را به صفحاتی که تمام سیگنال های تجربه صفحه را ارسال می کنند، می دهد. تمام کاربرد بخش Page Experience در سرچ کنسول ارتقای نحوه تعامل کاربر با سایت شماست. این کار از طریق ایجاد تجربه کاربری غنی و کمک به بازدیدکنندگان صفحه با توجه به نیازهایی که دارند، انجام میشود. برای دستیابی به این اهداف باید روی چیستی تجربه کاربری تسلط پیدا کنید، مخاطب هدف خود را درک کنید و طراحی تجربه کاربری سایت را بهینه کنید. برای اطمینان از قابلیت استفاده بهینه در دستگاه های تلفن همراه، صاحبان وب سایت باید از فناوری های جدید و پیشرفته وب استفاده کنند که از سازگاری با انواع دستگاه ها و مرورگرها پشتیبانی می کند.
هدف این الگوریتم تجزیه و تحلیل رفتار کاربران است یعنی از زمانی که آن ها وارد سایت می شوند تا زمانی که خارج می شوند، یا بهتر است بگوئیم که تجربه کاربری را بررسی می کند. همچنین در گزارش بالا، چند مشکل در بخش نمایش موبایل هم وجود دارد و از آن جایی که تجربه موبایل از نظر گوگل اهمیت زیادی دارد، باید این مشکلات را هم رفع کنید. با کلیک بر روی گزارش آن به راحتی می توانید عواملی که باعث شده تا تجربه موبایل امتیاز خوبی نگیرد را مشاهده کنید. زمانی که مشکلات صفحات خود را حل کردید، باز هم باید یک اسنپ شات دوباره از Crazy Egg برای همان صفحات اجرا کنید تا ببینید که آیا این تغییرات به بهبود تجربه کاربری کمک کرده اند یا خیر. کاری که گوگل در حال انجام دادن آن است وفق دادن الگوریتم خود برای همراستا سازی نزدیک تر با ماموریت نشان دادن سایت هایی در رتبه های اول است که مردم آن ها را بیشتر دوست دارند.
برای این کار، اول از ابزارهایی مثل Google Alerts یا Mention استفاده کن تا اشارههای بدون لینک به برند یا محصولت رو پیدا کنی. بعد میتونی به اون وبسایتها پیام بدی و مودبانه درخواست کنی که یه لینک به سایتت اضافه کنن. این کار معمولاً خیلی راحت انجام میشه، چون اونا از قبل به محتوای تو اشاره کردن. گاهی اوقات ممکنه نام برند یا محصولت توی وبسایتها و مقالات مختلف ذکر بشه، ولی به سایتت لینک ندادن. این یه فرصت خوبه که بدون نیاز به تولید محتوای جدید، لینکهای جدید به دست بیاری.
یکی از عوامل کلیدی در ایجاد یک تجربه کاربری عالی، بهینهسازی عملکرد وبسایت است که شامل افزایش سرعت بارگذاری صفحات و بهبود پاسخگویی میشود. در این مقاله، به بررسی روشها و تکنیکهای مختلفی میپردازیم که میتوانند به طور چشمگیری عملکرد وبسایت شما را ارتقا دهند. چند سالی است که هرکسی که به نوعی با گوگل در ارتباط است، متوجه تغییر رویکرد اش از کلمات و متون، به سمت تجربهی کاربر و مفهوم شده است. یعنی بررسی کنیم که الگوریتم page experience گوگل چطور کار میکند؟ گوگل بر اساس کدام فاکتورها امتیاز تجربه کاربری سایت ما را بررسی میکند؟ اگر خیلی سریع نیاز به یک پاسخ کوتاه دارید به تیتر «رفع ارور page experience سرچ کنسول گوگل» بروید. FCP یا اولین محتوای قابل نمایش، معیاری است که مدت زمان لازم برای نمایش اولین المان از محتوای صفحه را اندازهگیری میکند.
وقتی از کلمات کلیدی طبیعی در نوشتههای خود استفاده کنید، به احتمال زیاد به رتبهی بهتری در موتورهای جستجو دست پیدا خواهید کرد. امروزه برای رسیدن به رتبهبندی بهتر، محتوای عالی به یک فاکتور ضروری تبدیل شده است. موتورهای جستجو رتبههای صفحات وب را با خطاهای دستوری و املایی کاهش میدهند. این بدان معناست که وبسایتهای دارای محتوایی خوب، در نهایت به رتبهای میرسند که لیاقت آن را دارند. به کمک استفاده از این الگوریتم Page experience وب سایت شما می تواند در نتایج برتر موتورهای جستجو گوگل به عنوان یک سایت کاربرپسند قرار بگیرید. یکی از گزارش هایی که به تازگی در سرچ کنسول گوگل دیده می شود، ارور Page Experience است.
ممکن است فکر کنید تجربه کاربری بسیار خوبی دارید، اما تجربه کاربری شما در مقایسه با رقبایتان چطور است؟ پس به این آدرس بروید و بزرگ ترین رقیب خود را تایپ کنید. اگر به مقاله اصلی که گوگل در مورد تغییر الگوریتمی که در آینده اعمال خواهد شد پست کرده است نگاه کنید، آن ها روی تجربه صفحه یا تجربه وب سایت تاکید دارند. فاکتور تجربه صفحه بر اساس اتحادیه ای از چیزی به اسم موارد حیاتی هسته وب (Core Web Vitals) تشکیل می شود. این موضوع در واقع گروهی از متریک هاست که پارامترهای مرتبط با سرعت، تعامل برانگیزی، ثبات تصویری و دیگر نشانگرهایی که برای ارزیابی توانایی وب سایت برای ایجاد یک تجربه خوب استفاده می شوند تشکیل می شود. نگران نباشید، ترافیک شما به علت آپدیت الگوریتم تجربه صفحه (Page Experience) نیست چرا که این آپدیت هنوز پیاده سازی نشده است، اما این اتفاق طبق گفته های گوگل در سال 2021 خواهد افتاد.
بدین معنی که Page Speed بسیار کاربردی است اما نمی توان از آن به تنهایی استفاده کرد. ارزیابی موتور جستجو همچنین فعالیت های مربوط به سئو را که از قبل به عنوان استاندارد مقرر شده اند را بررسی می کند. فونت های سفارشی ممکن است سایت شما را واقعا جذاب جلوه دهد، اما چنین رفتار رندر فونت می تواند بار روی سرورها را افزایش دهد و سایت شما را کند کند.برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که CDN شما می تواند رفتار رندر فونت را لغو کند. شاخص عملکرد Lighthouse – اگر سایت امتیاز کلی سرعت 90 بالاتر را در Lighthouse داشته باشد، به طور کلی یک سیگنال سرعت بار مثبت در نظر گرفته می شود. در گزارش این بخش نیز صفحات به دو نوع Usable (قابل استفاده) و Not Usable (غیرقابل استفاده) تقسیم میشوند و برای صفحات غیرقابل استفاده هم دلایلی مانند کوچک بودن بیش از حد متن، پهنتر بودن محتوا نسبت به صفحه، المانهایی که بیش از حد به یکدیگر نزدیکند و...
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری